SEMESTER!

publicerat i Allmänt;
Alltså, fyra veckors semester! Hur magiskt är det inte med semester? Förra gången jag hade fyra veckors semester jobbade jag på en metallindustri och hade hästarna. Då gick semestern åt att vara i stallet, ta in hö och andra hästliga aktiviteter. Jag har verkligen insett att jag gjorde helt rätt val i att lägga mitt hästeri på hyllan, trots att jag älskar hästar. 
Så, vad är planerna nu då? INGA! Sen finns det naturligtvis lite idéer på vad man skulle kunna spendera tid och fokus på som exempelvis köket och husvagnen. Nu första veckan kommer vi bara vara hemma och ta det lugnt och uträtta lite ärenden vi har här hemma. Plus att vi ska ha kalas för mig eftersom jag fyllde år förra veckan. Meningen är att F's familj och min familj ska få träffas för första gången. Så spännande! 
Dessutom har jag sedan länge kommit fram till att förskolelärare inte var ett yrke för mig. Jag såg framför mig hur jag lärde barnen att känna av energier från såväl andra barn, djur och växter men istället har det varit skäll och tillrättavisningar. Jag får helt enkelt lära mina egna barn om sånt istället. Hur som helst så efter diverse samtal med styrelsen på jobbet kom vi fram till att jag inte behöver komma tillbaka efter semestern. 
Så nu blir det antingen plugg direkt efter semestern eller jobb på hemtjänsten här i byn. Spännande tider för en drömmare.
 

Kommentera inlägget här :