Mitt i veckan

publicerat i Allmänt;
Nu har förrkylningen lättat och jag är back in buisness, så att säga. 
I onsdags var jag på Arbetsförmedligen på ett möte. Det handlade om ett program som man automatiskt går med i när man varit inskriven på AF i tre månader. Det handlade om 'jobbgaranti för unga' och verkar rätt bra faktiskt. Eftersom jag jobbar så pass mycket är det inte säkert att jag behöver göra mer än vad jag gör i nuläget. Handläggaren såg tydligt att jag har en plan så han trodde inte det skulle bli någon skillnad för mig. Men det fanns två grejer som jag är intresserad av i så fall och det ena var att man fick gå kortare utbildningar inom olika områden, typ prova-på utbildningar, och det andra var starta-eget guidning. Jag har en ny idé som jag är lite sugen att få prövad av förstå-sig-påare :-) Vi får se vad det blir! 
I tisdags fick F feeling och ville att vi skulle laga tre-rätters middag. Jag var inte sen att hänga på så länge han lagade mestadels av maten eftersom jag kände mig tung i huvudet. Det blev kantarelltoast till förrätt, köttfärsås och spaghetti till huvudrätt och vaniljpannacotta med hallonsås till dessert. Det var vansinnigt gott! Det är roligt att ha en kille som gillar att laga mat :-) 
 
Igår gick vi in i vecka 24. Bilden på bebisen är från appen babycenter och den illustrerar hur bebisen ser ut just nu. Verkligen som en liten minimänniska :-) Nu ska balanskänslorna sitta på plats så bebisen kan känna vad som är upp och ner. Den är ca 30 cm från topp till tå och väger ca 650g. Den rör sig mer större, yvare rörelser nu, jag antar att det börjar bli lite trängre i livmodern.
 
 
 

Kommentera inlägget här :