Trivsel-helg

publicerat i Allmänt;
Åter måndag i kalendern. Kära nån vad tiden går fort. 
Vilostund i soffan tätt ihop med Akilles
Helgens tema har varit CHILL vilket i mitt fall varit under täcket i sängen eller soffan. Jag antar att det är förra veckans stå-hej som har gjort sig påmind i min kropp, men framför allt knopp. Men vi avslutade helgen med lite sysslor i alla fall. 
Varje söndagkväll fikar vi hos F's föräldrar med syskon. Det är ett fantasiskt sätt attt umgås på och jag tror inte det är många familjer som har den sammanhållning som F's familj har. Jag är tacksam över att få vara en del av det och jag ser fram emot att ta med vårt barn till söndagsmyset om några veckor. Hur som helst så var det inte bara fika och snickesnack som stod på schemat igår kväll utan även lite renovering. 
F's föräldrar bor på en gård som ingen har renoverat sedan det byggdes på 50-talet. Huset har dessutom stått obebott många år så det är mycket att göra. Det är ett gedigert byggt hus där varken trä eller spik har snålats med. Varje innervägg (!) är drygt 10-15cm tjocka. Ingen gips så långt ögat kan nå, man skulle nog kunna hänga upp ett jättestort akvarium på väggen utan problem :-) Nåväl, nu har turen kommit till matrummet. I somras sågade vi (F) upp en serveringsöppning mellan kök och matrum men efter att ha känt efter lite, tyckte svärföräldrarna att hålet skulle må bra av att bli större. Sagt och gjort. Med eldriven motorsåg och tigersåg blev hålet tre gånger så stort. Det blev riktigt bra! Åh jag älskar all renovering, bästa jag vet även om inte jag gör annat än att kolla på just nu :-) 
Det är inte bara en stor familj med människor. Även hundar, katter och hästar finns på gården. Just nu finns två kattungar och fyra valpar. Till våren kommer dessutom en fölunge. Jag ser fram emot lite fölmys. 
 

Kommentera inlägget här :