Föräldrarträff och bilservice

publicerat i Allmänt;
Häromdagen var vi första föräldrarträffen på mvc. 
F var jättenervös innan. Han hatar att prata inför folk och han påtalade att: "om vi ska byta partner eller liknade åker jag hem". Som tur var blev det inte så. 
Barnmorskorna som höll i träffen gav oss lite uppgifter mellan "föreläsningarna" och fika däremellan. Vi gick igenom alla skeenden i förlossningsarbetet och sedan amning och anknytning. Vi provade att andas genom värkar, vilka F simulerade på mig genom att nypa mig stenhårt i armen. 
På vägen hem hämtade vi ut ett babynest som jag köpt på Tradera och hemma i brevlådan låg ett brev från Försäkringskassan där det stod att jag har rätt till graviditetspenning. Vilken extrem lättnad, nu kan jag gå hemma med gott samvete utan att behöva tänka på pengar. Dags att "boa" och vila upp sig inför vårt nya liv som börjar om (eventuellt) 50 dagar. 
Den här helgen går i bilars tecken. Igår bytte vi (F mestadels) skivor och klossar på en bil och ikväll ska vi göra den stora servicen på Korpen. Både kamrem och vattenpump och alla filter/olja samt skivor och klossar ska bytas på Korpen. Jag är så tacksam över att ha en mekaniker som karl i huset. En sådan här service kostar ca 15000 på verkstad men nu betalar jag ca 2000kr för delarna och oljan. Halleluja. 
Over and out! 

Kommentera inlägget här :