Lukas utvecklas

publicerat i Allmänt;
Lukas är i utvecklingsfas nr två sedan några dagar tillbaka. Utvecklingsfaserna är även utveckling för  mig som förälder då jag hela tiden lär mig nya saker om Lukas. Den här perioden har kantats av en bebis som inte ska sova, hur trött han än är. En kväll blev han så övertrött att han bara skrek och skrek. Dessutom var det varmt, vilket inte gjorde saken bättre. Vi satte honom i babyskyddet och åkte i bilen. Efter fem minuter somnade han men vi åkte runt i en timme för att vara säkra på att han sov djupt. Vi tog en liten hemester, skulle man kunna säga. Vi åkte runt Borgunda och småvägar till Falköping. 
Jag har verkligen lärt mig att man ibland måste söva bebisar aktivt och inte bara vänta på att de ska somna. Så nu har det blivit mycket bärande i selen, vagnpromenader och sovstunder i min famn (vaknar om jag lägger ifrån mig honom). 
Förutom sömnen så har han hittat sina händer. Han sträcker sig efter saker i babygymmet, slickar och "nafsar" på sina händer. Ibland åker tummen in i munnen och då smackas det hej vilt. Han har även börjat utforska sin röst mer och han har börjat vända sig från rygg till mage och tvärt om. Han är riktigt rolig att umgås med 😍
Nu är det helg igen och det ska bli härligt att ha F hemma på dagarna igen. Nu mår Lukas bra igen, så vi slipper nog akuten 🙂 Jag ska försöka planera lite barndop, det börjar dra ihop sig för den aktiviteten. 
Over and out! 
 
Störigt att bilden blev på fel håll. Nåväl; ibland somnar barnet brevid pappan och katten. Det är tryggt ❤

Kommentera inlägget här :