tiden som gått

publicerat i Allmänt;
Nu passerar veckorna med tempo, känner jag. 
Graviduppdatering: Vi är i v33, 53 dagar kvar till beräknat datum. Puh 😱 Rädd och nervös men förväntansfull på samma gång. Bebisen är 40 cm och väger omkring 2kg. Vi var hos bm igår och allt såg bra ut. Bebisen har vänt sig men är inte fixerad. Jag känner ständigt den lilla rumpan som trycker mot mina högra revben och det går knappt att sitta ner emellanåt 😅 Man kan ana en hand eller fot som stryker utmed vänstra sidan om naveln. 
Det går rätt bra, har ont i ryggen kanske 4/7 dagar i veckan men vad kan man begära? Jag är nöjd och stolt över min kropp som orkar hålla mig upprätt och samtidigt baka en bebis i magen samt leka och leva rövare med en 16-månaders. Lukas måste gå först, min kropp i andrahand, helt enkelt. 
Nu har vi bestämt att F ska ta så sen semester att han är hemma när förlossningen sätter i gång, så i slutet på augusti går han på semester. Såå långt bort, men samtidigt är det nog det bästa. Som tur är har våra familjer semester så jag får avlastning med Lukas ett par dagar i veckan. 
För några veckor sedan fyllde jag år. Jag fick den bästa födelsedagen i vuxen ålder, helt klart. Vi bjöd in våra familjer på frukost-kalas. Vi bjöd på en stor frukostbuffé med tårta till efterrätt. Jag fick dessutom otroligt fina presenter men den bästa presenten var ändå egentiden jag fick på Timbo. Jag har inte varit ensam där på säkert två år. Det var en fröjd. Senare på kvällen hade vi hemma lite familj igen på grillning. ❤
En sista foto på en valp, Bonzo. Han har för övrigt ingen ägare än, någon sugen? 😍
Over and out! 

Kommentera inlägget här :