Långt inlägg om livet just nu

publicerat i Allmänt;
Men snälla vad tiden går fort. Hälften av maj är passerad och jag vill stanna tiden och njuta av naturen. Jag älskar verkligen våren ❤
Vi börjar med en graviduppdatering. Vi är nu i v 24 (23+5) och man kan nu känna bebisens rörelser både på insida och utsida av magen. Jag mår bra för det mesta men emellanåt har jag foglossning längst ner på ryggen på högersidan. Det är en fruktansvärt smärta som verkligen är nästintill ohanterbar när det är som värst. Det lustiga är att det komma och gå, från en minut till den andra. Sålänge det håller sig till en sida så är jag tacksam 😇 Bebisen är ca 30 cm lång och väger omkring 600g. 
Ser ut som en pojkmage, eller hur? Jämförelsebild från förra graviditeten i v23+0 här nedan: 
 Vi får se vad det är för nån som kikar ut om några månader, helt enkelt 😇
Vi har också kommit in i en period av hemnetberoende, både jag och F. Vi var nämligen och kollade på ett hus i närheten, vilket var så fint men inte rätt för oss av olika anledningar, men vilken har gjort att vi har insett att det kanske är tid att byta boende nu. Egentligen känner jag mig väldigt ofärdig i vårt nuvarande hus och det kommer vara tufft att flytta härifrån så småningom men det kommer vara värt det, det är jag säker på. Det finns ett orosmoln och det är att vi behöver sälja vårat hus innan vi köper ett annat. Vår bank tillåter inte två bostadslån och vi vill inte söka lån i en annan bank, så då får det bli försäljning först.. Har vi tur *host host det kosmiska* så kommer allt sammanfalla bra. Dvs vi säljer vårt hus och vårt drömboende dyker upp i anslutning till det. 
Vi har tänkt att göra klart tvättstugan och kanske rätta till lite småsaker som vi dragit på, men sen "skiter" vi i att renovera resten. 
Vi har dessutom insett att vi får vidja våra vyer lite. Nu har vi kollat i alla våra grannkommuner men dragit en gräns vid 2,5-3mil från Skövde, eftersom F jobbar där och vi ser det som vår 'hemstad". 
Igår morse var jag på behandling hos Bim. Jag kontaktade henne i måndags kväll eftersom jag de senaste månaderna har känt mig vilsen och konstig. Jag känner att jag håller på att svika mitt väsen och det är så ofantligt tufft, rent känslomässigt. Bim ringde upp mig dagen därpå och berättade att hon hade drömt om mig för någon natt sedan och att hon hade en tid till mig redan dagen efter. Jag grät hela tisdagskvällen. Allt kom upp till ytan. F blev orolig och slutade tidigare från jobbet för att kunna trösta mig, älskade människa ❤
Behandlingen var väldigt annorlunda än de behandlingar jag varit på innan och Bim berättade varför. Hon hade fått transformerats uti den milaste grad att de höll på att ta henne från Jorden. Smärtsamt för henne men helt klart en vinst för oss, hennes klienter som behöver hennes hjälp. 
Jag har aldrig upplevt min kropp på det sättet jag gjorde under behandlingen. Jag kan inte med mitt medvetande förklara med ord hur kroppen blev, men tänk er hur det ser ut när man grillar en spädgris. Så kände jag mig stundtals, ömsom bakbunden, ömsom åttarmad med armar och händer åt alla håll, ibland kändes det som avstånden mellan allting var enormt osv. De kosmiska visade helt enkelt hur mina känslor kändes när de vann laga kraft. De hjälpte mig få svar på de känslor jag har och Bim sa tydligt till både mig och "dom" att familjelivet måste få gå först och mitt livssyfte får stå undan ett tag. Det kommer till mig ändå, oavsett om det kommer gå 1 år eller 10 år. Kontentan var väldigt enkelt i alla fall: Jag behöver ta pauser från vardagen och bara vara Emma. Inte mamma och inte sambo. Jag behöver göra sånt som glädjer mig för att jag ska kunna glädja andra. 
Vet ni, allt jag vill göra just nu är att få sitta på en sten i skogen och lyssna på fåglarna. Det handlar inte om att F eller Lukas inte tillåter mig göra det, utan det handlar om att jag själv inte tillåter mig själv ta mig den tiden. Då får jag dåligt samvete och känner mig svag och allmänt dålig. Livet som förälder.. Att alltid ha lite dåligt samvete över saker. 
Så, där har ni mig i mitt liv just nu. Over and out!

 
 

Kommentera inlägget här :