Sjukstuga

publicerat i Allmänt;
Förr-förra helgen blev Lukas sjuk mellan lördag och söndag. 40 graders feber och allmäntillståndet var i bott. På söndagskvällen åkte vi till akuten efter att konstiga utslag uppkommit under dagen. Vi var på akuten länge och läkaren trodde det var scharlakansfeber. 
(null)

Vi skulle återkomma om han var fortsatt dålig. Framåt måndagskvällen försvann den höga febern och på tisdagen mådde han bra igen. Jag var med Hugo på BVC på onsdagen och när jag berättade om Lukas log sköterskan mot mig och sa att det är sk tredagarsfeber. Det får barn upp till 2 år. 
På onsdagskvällen fick Hugo feber och när så små barn får feber ska man åka till akuten direkt, så det gjorde vi. De hittade ingenting anmärkningsvärt så de trodde på virusinfektion. Han var riktigt dålig fram till lördag innan han piggade på sig. Jag låg också sjuk 🤒 
Igår började han gnälla igen, lille Hugo. Natten var jobbig som tusan. Som tur var ringde läkaren på förmiddagen som vi träffade när vi var på akuten, som berättade att Hugo hade bakterier i urinen, och hon ville ha ett nytt prov. 
Så nu är vi på akuten igen, jag och Hugo. Vi har varit här i sex timmar nu och får nog vara här ett par timmar till är jag rädd. Han hade i alla fall urinvägsinfektion så antibiotika är att vänta. Stackars liten ❤️ (null)
Over and out! 

Kommentera inlägget här :