Januari är förbi..

publicerat i Allmänt;
.. och det känns bra. Full fart mot våren, ljuset, fåglarna, grönskan och *trumvirvel* inga sjukdomar. 
Alltså januari, då började vårt ’vabruari’. Lukas sjuk, jag sjuk, Hugo sjuk, F sjuk och nu börjar det om igen 🙄 Nåja, om några år är det ett minne blått. 
Egentligen är jag en ganska ’chill morsa’ som sällan oroar mig för barnen men min älskade F är allt annat än sådan så det blir en del besök på akuten med barnen då och då. 
Hur som helst så är sjukdomarna en sak men nu har Lukas kommit in i trotsåldern 😩 
På riktigt så är han VIDRIG. Totalt hemsk. En riktigt jobbig finne i röven. Ibland känner jag hur kärleken för honom svalnar en bra bit när han håller på. Men det kommer tillbaka så fort han sover eller ler lite 😅 
Han sparkar, slåss och drar mig i håret. Det brukar jag bara ignorera men när han ger sig på katterna eller Hugo då tänder jag på alla cylindrar vilket är precis vad han vill den lilla jäkeln.. 
Idag fick farmor hämta honom för jag fick psykbryt på honom. Så skönt att slippa honom några timmar för att sen börja sakna och längta efter honom. 
Hugo är allt jämt underbar. Han ler och skrattar mest hela tiden förutom när han är övertrött för då är det skrikfest. 
Snart är det två-årskalas för Lukas och Hugo döps i mitten på mars. Lukas ska få en springcykel i present, ser fram emot promenaderna när han kan springa bredvid på sin cykel 😁 
Hugos dop blir lite annorlunda mot Lukas dop. Vi ska ha dopet i en annan kyrka och efteråt kommer vi ha smörgåsbuffé och tårta, istället för fikabuffé som jag gjorde förra gången. Plus att tårtorna görs av en riktig konditor 👍🏻😊 
Vi har börjat renovera här hemma. Det börjar bli bråttom om vi ska få ut huset i vår. Men sovrummet tog drygt en vecka så de andra rummen borde inte ta allt för lång tid heller. Sovrummet blev sååå mysigt! En helt annan känsla. Näst på tur är ’lillehallen’.  
Over and out. Här kommer blandade foton från månaden som gått 😊 (null)

(null)

(null)

Före

Efter

Tröttsamt med sjukdomar för små barn och föräldrar

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :