Det rör på sig!

publicerat i Allmänt;
Den här rubriken är återkommande emellanåt men nu har det hänt grejer. Mitt modus operandi har varit den senaste tiden att det kosmiska jobbar i bakgrunden och den här veckan har det givit resultat i den riktning jag hoppats! 
I början på veckan kunde jag skicka in kompletteringarna som vår bygglovshandläggare ville ha. Och i fredags fick jag ett mejl där det stod att vi fått vårt bygglov beviljat!! 🤩 Snabba ryck ändå måste jag säga. Nu är det lite som måste ordnas med innan vi kan få startbesked så jag hoppas det ska ordna sig med. Stressigt att vara byggherre.  

Och i onsdags kom båda mina lärare fram till mig med allvarlig min och utbrast: du har fått APL på Peab!
Snälla, nyp mig i armen. Peab känns som ett toppen företag att börja med eftersom det är ett stort företag! Jag ska gå v 26-28 och sedan tar de semester och då får jag vara i skolan under tiden och därefter blir det troligtvis heltid på Peab igen. Så kul! 🤩 
Natten mellan fredag och lördag sov vi första natten i Luttorp 💛 Jag har egentligen aldrig sovit bra i vår husvagn men den natten sov jag som en prinsessa. Så mysigt att lägga barnen och sen kunna gå ut och greja i trädgården 🙂 Jag fyllde upp med grus mot stallingången eftersom gräsklipparna för tillfället har sin boning. Felix drog el till vattenpumpen och mekade med den ena gräsklipparen. 
På lördagen fick vi feeling och installerade en diskmaskin i stallet, bredvid vattenpumpen för att slippa diska för hand och för att slippa dra all disk fram och tillbaka till lägenheten. Världsförbättring! Felix tog även fram lite köksinredning från huset som han ska bygga ett provisoriskt kök med i stallet och även en liten wc ska byggas när avloppets grävts ner. Äsch, lika bra vi bygger sovrum med när vi ändå är i farten 😂 
Så himla bra helg och nu ser jag fram emot att kunna andas frisk luft inatt då det har åskat rejält här på eftermiddagen. Åska är verkligen förlösande tycker jag 🤗 
Vårt lilla hus ska få bli större 🥰

I veckan som kommer får jag göra lite saft 🤩








Kommentera inlägget här :