Midsommaridyll

publicerat i Allmänt;
Ja förutom att vi inte dansade runt någon stång med små grodor och hade blommor i håret hade vi en tämligen idyllisk midsommar med typisk midsommarmat, gäster och soligt varmt väder. Premiärsov i husvagnen för i år också vilket var magiskt. Vi sover gott där i Luttorp 💛 
Vi tog ett kvällsdopp i en sjö någon mil från Luttorp (ont om vatten häromkring alltså 😩) vilken hade mörkt vatten med kladdig botten men den dög till kvällsdopp kunde vi konstatera. På dagarna åker vi till Vättern, men det får bli på semestern ☺️ 
Barnen älskar att bada. De leker och busar och plaskar som sig bör. 
Men vid ett tillfälle under gårdagens vad blev både jag och F lite väl inne i vårt vattenkrig vi hade i vattnet och i allt tumult gick Hugo under vattnet och kom inte upp. Universum steg in direkt och jag hann inte tänka innan jag spann runt och såg två skräckslagna uppspärrade ögon under vattenytan. Jag drog upp honom och hjälpte honom att få upp allt vatten. Jag blev skräckslagen, likaså F men jag gjorde mitt bästa för att inte verka panikslagen. Senare på kvällen, när vi lagt barnen brast det för mig och jag grät hejdlöst en lång stund. Herregud vad lätt en olycka sker 😭 Jag beställde direkt flytvästar till barnen och nu badar vi inte innan de kommer. Min lilla kille, vilken tur vi hade och fan vad dumt att tappa fokuset! 
Idag pratade jag med Hugo om det. Han sa att han gillar vatten men det var läskigt att hamna under ytan, lilla älsklingen 💔 
Nu har vi laddat inför en ny arbetsvecka. Det ska bli varma dagar även i veckan och jag kommer troligtvis smälta bort i mina arbetskläder 😎 
Over and out! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Hugo fick en eldriven traktor i midsommarpresent ☺️

(null)

Lukas med sin älskade fyrhjuling som han fick i midsommarpresent ☺️

(null)

Första kvällen vid sjön. De hackade tänderna och frös men de skulle bannemig vara i badet ändå 😅

Kommentera inlägget här :