Att studera

publicerat i Allmänt;
Är verkligen hur roligt som helst. I onsdags började jag med distansstudier eftersom jag gått över från kartläggningen till själva utbildningen och pga pandemin får vi vara hemma och plugga. Det ska läsas mycket kurslitteratur och göras prov och jag älskar det. 
Barnen kan sova lite längre på morgonen och hämtas tidigare på eftermiddagen. Jag kan ta en rask promenad på lunchen och jag hinner ta små raster emellan där jag kan göra vad fan jag vill, tex tvättberget, vattna blommor, röja och förbereda middagen. Och dessutom lära mig svinmycket grejer under tiden. Varje dag har jag dessutom tre teams möten där lärarna och min elevkollega kan prata om dagens göromål eller om vi har frågor. 
Katterna älskar att ha mig för sig själva hemma vilket är hur mysigt som helst 😍 
Som sagt, de hänger med mig vart jag än är i lägenheten 😜

Kommentera inlägget här :