Jag väntar..

publicerat i Allmänt;
..med spänning på ett besked! 


Har varit fyra veckor på praktiken nu efter deras sommarsemester och har har jobbat med en ny bekantskap. Vi sätter upp badrumsväggarna just nu. Många nya moment som sedan återkommer alltså. Två badrum i veckan snittar vi på. 

Kollegan F har gjort så jag fått egna verktyg och maskiner, vilket är hur kul som helst! Häromdagen fick jag min alldeles egna skruvdragare och en mutterknack, julaftonskänslan 😳😁 Då kände jag mig lite hedrad: här kommer jag som praktikant och får mina egna grejer. Senare samma dag kom arbetsledaren till mig där jag stod och klippte stålreglar och frågade om jag har bra timpenning från arbetsförmedlingen 🤭  Vi språkade om det lite och sedan yttrade han något i stil med: vi vill ha dig som lärling i stället så vi håller på att kolla upp det i detta nu, så att du kan få lön istället. 

Efter min avslutade skolgång skulle jag egentligen gått ut som lärling men nu vill de alltså anställa mig som en sk traditionell lärling så jag kan hoppa av skolan och få lön direkt. 

Det sjöng i mig när jag fick veta det. 

I morgon hoppas jag att jag kan få besked om detta är möjligt eller inte, håll era tummar!! 

Igår fick jag sätta gips i tak för första gången!

(null)

I övrigt väntar vi på att kommunen ska godkänna vårt nya avlopp för att grävmaskinen ska komma ut och gräva ner tunnan. Vi har även bokat att han ska gräva upp runt huset till oss så vi kan dränera innan vintern. På hemmaplan håller jag på med alla dokument som behövs till samrådet. Ett jävla mannekemang kan jag säga! 

Over and out! 

Kommentera inlägget här :