Bästa tiden på året

publicerat i Allmänt;
Ja det är nu. Maj, sköna maj 💛 
Det poppar upp massor av blommor i trädgården. Här kommer ett gäng:  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I helgen fick vi igång vattnet som finns på gården. Den har ju en grävd brunn sedan tidigare vilken vi bara kommer använda till djuren och trädgården. Den har bra kvalité så det kommer underlätta när vi ska brygga kaffe/dricka vatten och laga mat innan vi har ett kök 🤗 
L spolar ur systemet.

Verkligen hantverk bakom den här brunnen. Undra när den grävdes 🤔

F byggde ett nytt lock till brunnen och fick feeling och byggde ett litet hus också 😀 Jag vill ha en handpump modell gammal där sen.

Övrigt arbete i helgen bestod i att riva lite och laga tak. Det har nog fattats en panna i många år då allt var helt ruttet. Tur att det ska byggas om precis där läckan är. 
Såå vidrig isolering. Sjukt intensiv och det är mycket musbon, musgångar och musbajs..

(null)

(null)

På kristi himmelsfärdsdagen hade vi trädgårdsfix tillsammans med barnen. Lukas och F klippte lite gräs och jag och Hugo klippte buskar. Vi grillade lite korv till middag och fikade med barnens farmor. 
(null)

(null)

(null)

(null)

En är pepp på gräsklipparen och en pottränar 😅
Nu har jag återgått till att vara på skolan och jobba praktiskt. Jag fick börja med att isolera och sätta ytskikt i våran bygglokal som inte har hunnit färdigställas. Jag fick också bygga en port och jag älskade det! 
Läraren frågade mig i slutet på veckan om jag hade lust att avancera i utbildningen redan nu, JA TACK! Det betyder att jag "slipper" prova på anläggning och betongarbete som inte är riktigt lika kul som träarbete 🤗 
(null)

(null)

Långt inlägg, haha. 
Hoppas ni mår toppen! 🥰 
Over and out! 

Kommentera inlägget här :