2022

publicerat i Allmänt;
Tänkte göra en summering av 2022, så gott som jag kommer ihåg det. 

Januari: 
(null)
Jag började jobba på Peab. Var på ett projekt i Skövde där jag hade såå fina kollegor. 
På familjefronten började jag leta efter byggföretag för att få en offert på att stomresa för utbygget och göra allt utvändigt på hela huset. 
Februari: 
(null)

(null)

(null)

Vi hade ute ett gäng byggföretag och vi började röja i trädgården. Lättast är att ta bort träd och sly innan de börjar suga vatten men det är sååå galet mycket vegetation i vår trädgård så det är svårt att hinna med. 
Av sju byggföretag vi hade ute var det en som tackade nej, en som lämnade offert, en som sa direkt att han inte kunde räkna på det pga stort och omfattade projekt och fyra av dom ghostade mig. 

Mars: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Våran fina Lukas fyllde fyra år i början på månaden. 
Vi började gräva (för hand) för barnens sandlåda och fortsatte jobba i trädgården. 
Vi hittade ett byggföretag som vi båda fattade tycke för och sen tog vi det lätta och svåra beslutet att riva det gamla huset (❤️) och bygga ett nytt istället. Min stora dröm ska gå i uppfyllelse och jag började direkt genomsöka internet på planritningar. 
Samtidigt började jag väckas till liv igen, rent spirituellt. 
April: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)I slutet på mars/början på april (minns inte exakt) hände en tragisk olycka för min svägerska som förlorade sin häst på ett mycket hemskt sätt. Det var fruktansvärt att vittna. 
I min telefon och i mitt huvud såg jag bara hus, hus och hus. Hela mitt fotoalbum är till bredden fylld av planritningar. Jag har genomsökt varenda hemsida på det perfekta huset. Älskar det ❤️ 
Jobbmässigt bytte jag projekt och kände mig hemskt malplacerad och trivdes inte alls, men jag fick till slut skeppet att vända. Vann många nya kollegors förtroende där. 
Jag bokade in mig på retreat på Österlen i slutet på sommaren. 
Maj: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Minns inte så mycket ifrån maj, mer än att jag njöt av att värmen, växtligheterna ocj fåglarna satte igång. Det är tämligen magiskt i maj ❤️
Juni: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Ååh magiska juni. Barnen fick var sin sommarpresent på midsommar - var sina "åkdon". Så kul för dom! 
Vi hade bestämt oss för att (pga världsläget och ekonomin) att vänta med bygget och budgetrenovera det gamla. Så vi började med att laga taket på framsidan. 
Juli: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Juli och semester ✨ 
Jag fyllde år, vi lagade ett till hål i taket på baksidan på huset, vi var på Universeum i Göteborg och vi plockade både jordgubbar och blåbär. En stor gren föll ner från en av våra stora Askar så vi fick börja semestern med att såga ner massor mer grenar och träd i trädgården. Underbara sommar 🌻☀️
Augusti: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Semestern fortsatte och vi köpte ett förtält till våran husvagn. Vi tvättade den (aldrig blivit gjort innan i vår ägo 😬) och bytte plats på den. Ska tilläggas att vi sov i husvagnen hela semestern 🥰 Vi åt massor med svarta körsbär (bigarråer?) och plockade blåbär. 
Sandlådan blev klar och vi städade i "stallet"
I ladugården. Såå satisfying! 
Men i augusti började en annan sorts resa också. Jag fick två nya vänner, jag lärde känna mig själv genom Human design, jag åkte på retreat och kände hur livet tog fart, på insidan. Jag provade KAP för första gången och blev beroende direkt! 
September: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag och mina nya vänner hade en dag tillsammans i skogen med middag hemma på kvällen. Helt otroligt mysigt ❤️ 
Hugo fyllde tre år 🎈
Mycket själsligt arbete pågick i skuggan av 3d-livet. 
Jag fick allt mer att göra på jobbet, fick ta mer ansvar och gick för det mesta själv. Något jag tyckte om men som skulle leda till utmattningen i oktober.. 
oktober: 
(null)

(null)

(null)

(null)
Jag jobbade över på jobbet. Gav blod för första gången och knegade på. Åkte med mina vänner till Stockholm på ett KAP-event. Såå roligt och häftigt! 
I slutet på månaden kraschade jag totalt på jobbet efter en utskällning av en projektledare (obs, tolkade det som utskällning) 
Jag blev sjukskriven för utbrändhet. 
November: 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Livet vändes upp och ner, minst sagt. Otroligt mycket känslor kom upp till ytan och jag förstod att det fanns mycket att ta hand om. Stora sår inom mig, programmeringar och gamla sanningar som behövdes lystas och tas om hand. Jag åkte på retreat igen. Denna gången i Stockholm. Det var nödvändigt, och extremt jobbigt! 
December:  (null)

(null)
December.. ja det var mycket känslor men framför allt extremt mycket trötthet. Jag är trött i kroppen, jag är trött i hjärnan. Jag orkar ingenting. Livet är tufft. Men jag gör så gott jag kan. 
Barnen var sjuka stora delar av månaden vilket gjorde det svårt för mig att koppla av och vila så mycket som jag egentligen krävde. 

Och här vi nu. Jag kämpar på i min utmattning och undrar om jag någonsin kommer kunna jobba 8h om dagen igen.. ja den som lever får se. 
Hur som helst så har vi äntligen hittat ett hus och en planlösning som vi båda tycker om. Nu ska jag kontakta Alf och se om han kan rita en riktig ritning av mina ritningar. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Så.. vi hörs. Jag tror att 2023 kommer bli en ride, så på med bältet för nu kör vi! 
Over and out! 

Kommentera inlägget här :